dinsdag 12 juli 2011

Ik denk dat de strijd tussen de twee wolven (zie het oude Cherokee indianenverhaal) in mij bijna uitgevochten is. Ondanks het feit dat de wolf van angst en haat zeer sterk bleek, ik verkoos en blijf verkiezen de wolf van vrede en vreugde te voeden. Dankzij mijn echte vrienden blijf ik de energie vinden om steeds weer te keren naar de bron van mijn bestaan. Al bij al nooit een gemakkelijk verhaal want alleen kan niemand dat aan. Maar ik ben niet alleen.
Ja beste vriend, ook ik ben door vele desillusies moeten gaan. Ook ik heb vele zogenaamde vrienden op het podium van dit pover schouwtoneel zien verschijnen en met veel geruis weer zien verdwijnen. De enkele echte die mij resten maken alles de moeite waard. Want zo moet het gaan: eerst voeden, dan onderwijzen en tenslotte helpen om op eigen benen te staan. Dat is exact wat ik wens te verwezenlijken met 'the restaurants of the heart'. Wij kennen in Belgie de uitspraak: '...het hart op de juiste plaats hebben...'. Ik weet nu dat je gevoelige hart zich op die plaats situeert.

Mijn echte broers en zussen maken deze wereld tot een hemelse plek. 'Heaven and Earth' bestaan enkel in en door onszelf. Jij bent een stukje van mijn hemel op deze aarde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten