dinsdag 9 maart 2010

Eerste nieuws vanuit Nilambe

Hallo beste vrienden,

Na veertien dagen Sri Lanka eindelijk ( erg kort, spijtig maar men wacht op mij om te gaan eten in het overdrukke maar plezant-chaotische Kandy ) de tijd om iets van mij te laten horen.
De lange vliegreis heb ik goed verteed maar ik zal waarschijnlijk nooit graag vliegen. Dus nemen we het erbij, zoveel en zo dikwijls als strikt nodig zal blijken.
Na landing in Colombo gewoon de nacht overgeslagen en direct aan een stoomcursus 'sightseeing' begonnen. Vier dagen kriskras door het zuiden en midden van het land rondgereden en elke avond zeer laat en moe in het guesthouse aangekomen.
Daarna naar onze ( voorlopig definitieve) bestemming: Nilambe Buddhist Meditation Center. Dadelijk gestart met een tiendaagse Vipassanaretraite in volledige stilte klokrond. Eerlijk: heerlijk!
Het landschap is hier adembenemend mooi, een stukje overgebleven aards paradijs met een voor mij nooit geziene fauna en flora. Buiten de dierengeluiden absoluut niets te horen.
Mijn gezondheid is uitstekend, verdraag zeer goed de hitte ( 30/35 graden ) en werk hierbij zelfs in de tuin. Slaap weinig ( gemiddeld 4u/nacht ) maar heb hieraan voldoende.
Ga alleszins proberen hier min. een half jaar te verblijven.
Moet nu absoluut stoppen want Ranje, de chauffeur van mijn touk-touk ( overdekte scooter ) heeft al gebeld met de vraag waar ik blijf.

Ik denk veel aan jullie en zend je allen metta ( liefdevolle vriendelijkheid).

Tot weldra met hopelijk meer tijd. Ivo

2 opmerkingen:

  1. Super, Ivo! Ben blij te horen dat het je goed af gaat. Ik denk ook veel aan jou!

    Groeten vanuit Hoboken.

    Geert en Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. chris de schepper16 maart 2010 om 15:18

    blij te horen dat het je goed bevalt ginder, hoop je daar eens te bezoeken , ik weet dat het er heel mooi is
    groeten
    Chris De Schepper

    BeantwoordenVerwijderen