vrijdag 3 september 2010

Terwijl ik mijn laatste bericht hier overlees bemerk ik mijn schrijffouten. Ik wilde gisteren van de gelegenheid gebruik maken om snel iets te formuleren maar dat staat lijnrecht tegenover de boeddhistische raad om bij elke handeling van lichaam, spraak en geest eerst even te vertragen zodat we alles met volle aandacht zouden doen en ons op die wijze behoeden voor stommiteiten. Maar onze ervaringen in Laos tot hiertoe hebben ons een beeld gegeven van een land waar alles 'easy going' en zonder grote en choquerende contrasten is maar waar men de economische, lees financiele, waarden van de westerse toerist maar al te goed heeft leren ontdekken.
Nu zijn wij maar bescheiden backpackers en de wijze waarop men ons overal stevige prijzen aanrekent vinden we, al zijn het dan omgerekend naar euro's nog altijd Aziatische prijzen, niet altijd fair. Dat is niet anders in het internetcafe.

Vandaag hebben we een luie dag. Het is zeer warm en vochtig, iets waar Ward minder last van ondervindt al slaapt hij veel, maar ik ondervind wat moeilijkheden met mijn huid (contacteczeem) en mijn darmfuncties. We besloten deze morgend om het vanaf morgen in Viangvieng voor bekeken te houden en morgenvroeg weer verder naar het Noorden te trekken.

1 opmerking:

  1. dag ivo (al had ik eerst 'dag piet fluwijn en bolleke' willen tikken, want die strips heb ik destijds ook gelezen, maar enige eerbied voor een wereldreiziger mag wel hé!)
    het was weer een probleem voor mij om op je dharanim-adres te geraken, dat had ik nog al gezegd hé, maar mijn ventje heeft me weer es geholpen en dan wordt het moeilijke leven altijd wat simpeler ;-) intussen had ik op je hotmail-adres een en ander ingetikt, maar ik weet niet of je dat al hebt kunnen lezen.
    't moet zalig zijn om met ward zo een poos rond te trekken en gewoon ook weer es nederlands met elkaar te kunnen spreken, neem ik aan. na thailand nu dus laos! je rijgt de plekken nogal aan elkaar! tegen de tijd dat ik gevonden heb waar je zit, ben je al enkele honderden kilometer verder geraakt;-). met compleet niet in te denken ervaringen zoals dat tubben! het is nu zondag en né wil even mee naar de vogeltjesmarkt, dus ik ga bijna stoppen, maar donderdag, terwijl jij die warme en vochtige rustdag had, heb ik echt waar aan je gedacht: we hebben met onze hobbyclub een tentoonstelling ineengebokst en donderdag en vrijdag heb ik dus enkele werkjes getoond, oa een egon schiele-zelfportret. benieuwd hoe jij het zou beoordelen, maar dat komt ooit nog wel es? als je terug naar vlaanderen komt en belgië nog bestaat ;-)
    dag ivo, tot de volgende! groetjes, denise

    BeantwoordenVerwijderen