zaterdag 30 oktober 2010

Tekeningen Sri Lanka

Na Ward's mooie foto's en de duiding bij deze nieuwe vormgeving, op het vorige bericht - vergeet zeker niet daar bij voorkeur eerst naar te kijken - heeft hij er ook voor gezorgd dat je een selectie van mijn tekeningen, uit de periode dat ik in Sri Lanka en Nepal vertoefde, kan bekijken. Door de tekening aan te klikken, kan je ze vergroot zien. Ze zijn gemaakt onder de vorm van wat ik een tekenmeditatie noem en daarom, zonder voorgaande potloodschets, direct in 'gelstift' uitgevoerd. Daar ik het mezelf op deze wijze niet wilde toelaten al teveel fouten te tekenen, vereiste dit een stevige concentratie en innerlijke rust. Vandaar dat ik dit meditatie durf noemen. In Wat Ram Poeng, het Theravada-klooster in Thailand waar ik nadien verbleef en waar men de vipassana meditatietechniek toepast, werd mij dit niet toegestaan. En, omdat men mij de vraag veelvuldig stelde, ik werkte er telkens ongeveer een uur aan.   











1 opmerking: