dinsdag 12 november 2013

Heb me deze ochtend aangeboden in Wat Pah Nanachat met de vraag of ik er een maand kan verblijven. Ondanks het feit dat er momenteel reeds een behoorlijk aantal leken resideren (11 op een max van 13), heb ik de toestemming gekregen. Morgenvroeg neem ik mijn intrek en bijgevolg zal ik tot 15/12 niet bereikbaar zijn via elektronische communicatie. Enkel op woensdag 27/11 zal ik het klooster voor een nacht verlaten en tijdelijk verblijven in het hotel in Ubon. Op deze wijze kan ik me op de hoogte houden van eventuele familiale ontwikkelingen en telefonisch contact opnemen met mijn oudste zoon Ward. Verder wil ik de mogelijkheden om
mijn Thai visum te verlengen, onderzoeken. Eigenlijk wil ik graag de eindejaarsdrukte ontlopen en ingetogen doormaken in het woudklooster. Ook een verblijf in het Thai Plum Village in Khorat wil ik graag overwegen. Mijn visum is slechts geldig tot 8/1/14 en dat kan wat krap worden. Ik besluit een en ander rustig af te wachten en was al bijzonder blij om vandaag terug in het prachtige domein van het klooster te kunnen wandelen. De natuurpracht en de stilte lieten me met volle teugen 'bewust' ademen.

May all beings find peace.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten