maandag 31 maart 2014

Overmorgen, woensdag 2/4, verruil ik tijdelijk het toeristisch centrum in Hue voor een vredig en stil verblijf op het platteland. Daar kan ik mij ten volle wijden aan mijn studie en artistieke aspiraties. Gezien de mensen op deze plaats het Engels niet machtig zijn, zal ik verplicht worden mijn kennis van de Vietnamese taal aan te scherpen.
Buiten enkele noodzakelijke spullen in mijn bescheiden rugzak en wat tekenmateriaal neem ik enkel mijn mobiele telefoon mee. Geen laptop of andere elektronische stoorzenders. Slechts twee nabije en oprechte vrienden weten waar ik zal verblijven. Zo kan ik niet gestoord worden en zal mijn verblijf ook niemand anders storen.
Het is en blijft mijn eerlijke bedoeling aan mezelf te werken en een dieper begrip te verwerven van een cultuur die ik bewonder.
Het groots opgezet cultureel festival in Hue, met startschot binnen een tiental dagen, zal ongetwijfeld veel moois te bieden hebben. De toeristische drukte (the hustle and bustle) die daarmee gepaard gaat wil ik liever vermijden. Aan binnen- en buitenlandse belangstelling zal het terecht niet ontbreken, mijn -al-dan-niet- persoonlijke aanwezigheid daarbij vermag weinig verschil uit te maken.

Uiteraard zal ik nadien weerkeren naar het vriendelijke Minh Tam guesthouse en plan ik tevens een bezoek aan een goede kennis in Dong Hoi. Ook Dalat, de groene tuin van Vietnam, blijft op mijn verlanglijstje. Er is nog zoveel te ontdekken in dit land.

Wens bij deze geluk en voorspoed voor eenieder die me nauw aan het hart ligt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten