vrijdag 9 september 2011

Tekeningen Vietnam deel-1

Vietnam, om een godvergeten reden een belangrijke bestemming voor mij, is somtijds een te zoete ervaring. Ik voel me hier thuis alsof ik er geboren ben. De aantrekkingskracht van de geschiedenis, het volk en de cultuur is enigszins verbazingwekkend. 
Op mijn zoektocht naar het ware wil ik hier niet verdwalen. Het zou kunnen maar zal niet gebeuren, daarvoor ben ik te vastberaden om me niet zomaar over te geven aan gratie, stijl en Oosterse verfijning. Echter steeds bedwelmend maar ook het geboorteland van een groot voorbeeld: Thich Nhat Hanh. 
Thich Thanh Huong, mijn  onvergetelijke spirituele vriend en in mijn ogen een waardig opvolger, vond de eerste tekening van deze reeks het best weergeven waar het dagelijks leven in zijn land om draait. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten