vrijdag 24 februari 2012

Ben gisterenavond onverichterzake moeten terugkeren van de Truc Lam pagoda want het bleek nu, om de mij stilaan bekende redenen, onmogelijk om er te overnachten of enige dagen te verblijven. Nochtans mijn hoofdreden om een visa-verlenging aan te vragen. Ik kan niet anders dan dit te aanvaarden.

Terug naar Hue City waar ik niet te lang meer wil verblijven. De stad biedt voldoende voor een kortstondig, toeristisch verblijf maar te weinig voor een lang-verblijver. Denk erover om binnenkort terug naar Thailand te trekken, via Vientiane in Laos om daar in de ambassade een langere verblijfsvergunning te bekomen. In Thailand is het niet moeilijk om boeddhistische praktijkervaring op te doen in de kloosters.

Vietnam is en blijft voor mij een betoverend land maar tevens een gecompliceerde en controversiele samenleving. Niet moeilijk om daar regelmatig een dubbel gevoel bij te hebben. Ik blijf houden van volk en land maar zal tijd nodig hebben om daar mijn weg in te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten